Hoe kies je het juiste telefoonabonnement uit?

Een telefoonabonnement afsluiten kan soms best lastig zijn. Er zijn vele aanbieders en verschillende dingen waar je op moet letten. Als je een nieuwe mobiele telefoon neemt, is het dus slim om eerst even te oriënteren. De prijzen van toestellen en abonnementen kunnen ontzettend uiteenlopen. In deze blog proberen we je het iets makkelijker te maken door te vertellen wat de aandachtspuntjes zijn bij het afsluiten van een telefoonabonnement.

Telefoonabonnement vergelijken

Gelukkig zijn er tegenwoordig handige tools om een telefoonabonnement te vergelijken. Via een vergelijkingssite voor abonnementen kan je gemakkelijk het aantal belminuten en internet mb's kiezen. Ook kan je vooraf kiezen voor een gewenste provider. Door dit op je persoonlijke voorkeuren in te stellen en verschillende providers met elkaar te vergelijken, bespaar je jezelf tijd en geld. Het handige is dat je dit gewoon vanuit thuis kan doen en niet naar een telefoonwinkel hoeft te gaan. 

Kies je een telefoonabonnement met telefoon of sim only?

Een belangrijke keuze voordat je een telefoon kiest, is het maken van de beslissing of je voor een sim only abonnement gaat of voor een abonnement met telefoon. Een sim only neem je als je denkt dat je huidige telefoon nog wel even meegaat. Met een sim only betaal je alleen voor de internet data, belminuten en sms’jes. Wil je het liefst een nieuw toestel, dan is een abonnement met telefoon een slimme keuze. Je betaalt de telefoon namelijk per maand terug, waardoor je niet meteen veel geld kwijt. Het nadeel hiervan is, is dat je vaak wel één of twee jaar aan een telefoon vast zit. 

Welke lengte van je telefoonabonnement kan je het beste kiezen?

Bij de meeste providers kan je kiezen voor een abonnement van 1-jaar of 2-jaar. Als je de vrijheid wilt behouden om snel weer een nieuwe telefoon te kopen, kun je het beste voor een 1-jarig abonnement gaan. Ben je niet helemaal tevreden met je provider? Dan kun je ook makkelijk weer na een jaar overstappen naar een andere provider. Een 1-jarig abonnement is natuurlijk wel duurder omdat je een kortere tijd hebt om je telefoon af te betalen. Ben je al bekend met de provider en ben je van plan een langere tijd met je telefoon te doen? Dan is een 2-jarig abonnement de logische keuze. Een telefoonabonnement valt zo een stuk goedkoper uit.  Wel zit je bij een 2-jarig abonnement helaas een stuk langer aan de maandelijkse kosten vast. Al met al, zijn er genoeg dingen die je vooraf moet overwegen bij het afsluiten van een telefoonabonnement.

Geef een antwoord